maandag 9 juni 2014

Aardappelsalade met rucola walnoot pesto & kikkererwten tempe

Van het weekend hebben we met een groepje mensen in het park gebarbecued.
Voor op de BBQ heb ik een nieuwe soort tempe meegenomen - kikkererwten tempe. Ik ben niet zo'n fan van de gewone sojatempe, maar kikkererwten tempe heeft een heel andere smaak en er zit geen bitterheid aan. Deze heb ik gekocht bij de Gimsel in Rotterdam.
Voor bij de BBQ heb ik deze salade meegenomen.

 

Aardappelsalade met rucola walnoot pesto vegan recipe veganistisch recept

Ingrediënten
Aardappelen, niet geschild
Walnoten - handje
Rucola
Zwarte peper
Zout
Naar keus: olie of vegan mayo

Kook gewassen en in stukjes gesneden aardappelen.
Maak pesto door eerst de walnoten in de keukenmachine te malen, voeg er vervolgens rucola aan toe en maal tot er een groene pasta ontstaat. Voeg er dan mayo/olie aan toe totdat de pasta wat vloeibaarder is geworden.

Voeg toe aan aardappelen, zout erbij, peper erbij.

-------------------------------------------
En nu de foto's van onze picknick/BBQ!


Vegan garnalen uit de Chinese toko, gemarineerd als gewone garnalen.

Mijn kikkererwten tempé op de BBQ (gemarineerd in shoyu, olie) en de vegan garnalen.

Mijn salade en biryani

Dit alles op mijn bord!

Voorgekookte aardappelen in folie en zonder folie op de BBQ, vegan falafel balletjes

Mexicaanse salade met kikkererwten en rode ui, aardappelsalade met sperziebonen, No tuna salade (rechts bovenaan).


1 opmerking:

  1. Hi! I would like to share your recipes on our site. Making your content available to our users would increase the visits to your blog and we would happy to have your nice images and recipes with us :). If you like the idea, please, visit Volrecepten.be. You will find a link with the instructions in the Top Blogs section.
    Hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...