woensdag 21 augustus 2013

Vliegen en fruitvliegjes zat?

Plantenwereld is fascinerend! Een paar dagen terug heb ik een geniaal boek in mijn handen gekregen. Het heet "Companion planting" (van Brenda Little) en zit boordevol advies over samenwerkende planten voor je moestuin - zodat je geen gif hoef te spuiten. Plantjes die samenwerken worden namelijk resistent tegen ziekten en gedijen beter.
Ook geeft Brenda advies hoe je ongewenste insecten kunt verjagen. Ook uit je huisje!
Grappig. Ik heb van een vriendin een basilicum plantje gekregen als een house warming kadootje, die heb ik in mijn keuken neergezet. De hele zomer lang heb ik geen last van fruitvliegjes gehad. Nu weet ik waarom ;)

Tegen vliegen kun je gebruiken: basilicum, boerenwormkruid, eau-de-cologne mint.
Tegen fruitvliegjes kun je gebruiken: basilicum, boerenwormkruid, citroenkruid.

tips last van vliegen fruitvliegjes wat te doen tegen vanaf komen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...