zaterdag 26 januari 2013

Falafel en plantaardige honing bij de Turkse winkels

Ik ben gek op Turkse winkels, ze hebben daar een heel groot assortiment bonen, groente en bladgroente, fruit en andere fijne plantaardige producten. Net als tahini (sesamzaad pasta), hummus, kruiden. En vaak nemen ze ook andere populaire producten op, net als kokosmelk, gebakken uitjes en zo voort.



Gisteren kwam ik deze plantaardige honing met noten tegen. Bij de andere Turkse winkel heb ik een keer ook plantaardige honing gezien, zonder noten.
Helaas door de massaproductie en het uitmoorden van onnodige bijenstammen is de honing tegenwoordig zo goedkoop geworden, dat Turkse winkels steeds minder geïnteresseerd zijn om deze plantaardige nep-honing te verkopen - de echte is immers net zo duur :(


Verder kwam ik bij dezelfde winkel een pakje falafel tegen, ik werd heel blij van de ingrediëntenlijst - helemaal geen kunstmatige toevoegingen! Wat zit erin: "Fava bonen, kikkererwten, kruiden, ui, knoflook, zout, sodium bicarbonaat".

Deze producten heb ik gekocht bij "Mehmet" op Rododendronplein 4-A in Rotterdam. Het is een heel fijne winkel met een heel aardige eigenaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...