dinsdag 1 november 2011

Crostini met witte bonen rucola tapenade & Vegan Day

Het is vandaag Vegan Day, en dat moet gevierd worden! Ik heb een perfecte programma voor vandaag - straks krijg ik een Vegan treatment van Lush, deze treatment heb ik gewonnen met het meedoen aan hun Vegan Day actie. Om deel te nemen moest je een recept inzenden. Mijn winnende recept deel ik graag met jullie!
Daarna ga ik naar de receptie van de uitreiking van Vegan Award! Kook met me mee - is een geweldig Rotterdams initiatief dat dit jaar gewonnen heeft!

Crostini met witte bonen rucola tapenade, veganistisch recept

1 El olijfolie
2 teentjes knoflook, fijn gehakt
2 cups rucola, grof gehakt
1,5 cups gekookte witte bonen (of ingeblikte witte bonen)
1 tl bouillonpoeder (of een bouillonblokje verkruimelen)
zo nodig klein beetje water
zout naar smaak

stokbrood

Prak de bonen met een vork in een kom. Het hoeft geen puree te worden, stukjes bonen blijven herkenbaar. Bak knoflook kort (max 1 minuutje) met olijfolie in de pan. Doe er rucola bij en bak nog één minuut mee.  Voeg er bonen en bouillonpoeder toe.
Schep een paar keer om, giet er zo nodig een beetje water bij om het geheel smeuïger te maken. Smeer de tapenade op stokbrood.
Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...