donderdag 5 mei 2011

Green smoothie

Zo eet ik mijn green smoothies 's ochtends. Niet zo heel erg vloeibaar, that's how I like them ;) En ik eet het gewoon uit een blenderkom. Waarom extra afwas creëren als het ook zo kan?

Voordat ik aan mijn ontbijt begin, drink ik een lepeltje lijnzaadolie. Goed voor mijn Omega 3 vetten en het bevordert de opname van de alleen in vet oplosbare vitamines.


Voor dit variant heb ik gebruikt:
- Spinazie (vers), 3 handjes
- Broccoli, 1/2 stem
- Selderij, 1 stengel
- Banaan
- 1/2 appel
Zonnebloempitten kun je weglaten of vervangen door bijvoorbeeld gebroken lijnzaad. Of wat je wil :)
+water naar smaak

Ja, het verbaast me wel heel erg, dat ik tegenwoordig gewoon spinazie eet! Vroeger vond ik het smerig en kon ik die lucht alleen al niet uitstaan.

Een week geleden heb ik me bedacht dat ik broccolistemmen die ik nergens kwijt kan (in de gerechten gebruik ik alleen de roosjes) prima voor mijn green smoothies kan gebruiken. En als een stemmetje op is doe ik gewoon de roosjes in de smoothie :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...