donderdag 28 april 2011

Thai meets Italian

Ik heb last van te veel kopen. Als ik in de supermarkt ben haal ik alles wat ik er lekker vind uitzien :) En dan zit ik weer met een overvolle koelkast :O
Ik vind het ook lastig om iets te verzinnen met producten die ik al heb. En als je op internet gaat zoeken naar inspiratie, heb je weer iets nodig wat je net niet in huis heb. En ik zit al met een overvolle koelkast!
Maar vandaag had ik geluk. Ik liep al een paar dagen met wat ideetjes, en ik had toevallig ALLES in huis :)

Jeemig, je moest eens weten hoe lekker het is geworden.
Je moet wel van pittig en zoet houden.
Lekker pittig Thaaise gerecht die door basilicum en tomaatjes heel Italiaans oogt!

Aubergine op z'n Thais, vegan
Voor 2 personen:
2 teentjes knoflook
1 grote aubergine
1/2 t.l. chilipeper vlokken (met een molentje)
2 E.l. ketjap manis (zoetige sojasaus)
kommetje basilicumblaadjes
olijfolie, zout

Nestjes mie, 3-4 stuks per persoon

2 trosjes trostomaten

Oven op 220 °C voorverwarmen. Besprenkel de tomaten met olijfolie (evt. vermengd met uitgeperst teentje knoflook). Bak ze in 10 minuten gaar.

Kook de mie nestjes volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Bak 2 teentje uitgeperste knoflook gedurende een minuut aan. Doe er blokjes aubergine, pepervlokken en sojasaus bij. Bak 5 minuten mee. Basilicumblaadjes toevoegen, meebakken totdat ze slinken. Zout naar smaak toevoegen. Serveer met een paar verse basilicumblaasjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...