zaterdag 12 februari 2011

Vlees hoort niet in de aanbieding

Vandaag heb ik bij de AH een eco boodschappentas gesignaleerd.

Ik was er blij mee. Maar toen dacht is bij mezelf - wie zie ik bij de kassa geen plastic tasjes gebruiken? Meestal mensen met biologische pakjes of met veel groente of met sojamelk :) Je weet het wel. De rest neemt niet eens de moeite om een oude plastic tas mee te nemen, laat staan zo'n stug ding.

Maar ja, AH doet gewoon mee. Maar op een of andere manier lijkt het alsof het niet echt is. Misschien is het omdat ik steeds vlees in de aanbieding zie.
Laatst heb ik een lezing van Yvonne Kroonenberg "Alleen de knor wordt niet gebruikt" bijgewoond. Toen heeft ze de nadruk gelegd op het feit dat vlees NOOIT in de aanbieding HOORT te zijn.
Als je er geen goede prijs voor kan betalen, pak je het gewoon niet en eet je een dag vegetarisch.
Er moet respect zijn voor het leven.
Goedkoop vlees hoort niet te bestaan. Als iemand er te weinig geld voor geeft lijden de dieren nog meer. Alsof het nog niet genoeg was.

Misschien een idee voor een Wakker Dier campagne? Ja, de kiloknalles hebben ze inderdaad verfoeid, maar ik zou ervoor gaan, dat er een wet moet komen dat op vlees nooit afgeprijsd mag worden. Punt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...