zaterdag 12 februari 2011

Recentie op Vegeterranean

"Veterranean" heb ik nog van de zomer besteld, alleen de postbezorging in mijn wijk deugt voor geen meter, het pakketje werd dus niet afgeleverd. *snik*
Ik wilde hem toch wel even inzien en kijken of ik iets gemist heb dus heb ik heb bij de bibliotheek gehaald.
Ik vind het spijtig om te zeggen, maar ik heb dus niets gemist. Dit is echt een geval van - vlees laten staan maar wel mega veel kaas eten.
Ik werd er moedeloos van. Kaas-kaas-kaas. En nog eens kaas.

[Voor de nieuwschgierige lezer - waarom veganisten geen kaas eten? Bij melkproductie zijn kalfjes een afvalproduct. Elk jaar krijgt melkkoe een kalfje om melk te kunnen blijven geven. Kalfjes worden vetgemest en geslacht. De koeien zijn na 4 jaar zwaar bestaan al uitgewerkt, die worden dus ook geslacht voor vlees. Voor de goede orde - koeien kunnen 25 jaar leven!]

Ik heb volgens mij nog nooit zelfs in een vegetarisch kookboek zo veel kaas gezien.
Maar deze pagina heeft het toch wel een beetje goedgemaakt. Ik raad het iedereen aan om dit verhaaltje te lezen. Het gaat over bureaucratie en vegetariërs en het heet "De wet en de vegetariërs die buiten de wet staan".


Ik heb een stuk of 15 recepten gevonden die voor veganisten geschikt of aan te passen zijn. Die ga ik denk ik een keer maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...