zondag 6 februari 2011

Menstruatie cup

Oke, dit blogje is alleen voor vrouwen bedoeld :) Dus, mannen, snel je ogen dicht en doorlopen :))

Mijn bestelling is binnen!  
Menstruatie cup / menstrual cup Yuuki! Waarom Yuuki? Hij is goedkoper dan de meeste en makkelijk te bestellen via ebay.
Dit is GÉÉN softcup, want die is voor éénmalig gebruik en de menstruatie cup kun je jaren gebruiken!
Waarom je hem zou moeten kopen?

De voordelen heb ik op een rijtje gezet:

- Ecologisch! Heb je er wel eens over nagedacht voor hoeveel troep aan tampons en maandverbanden wij als vrouwen verantwoordlijk zijn? Katoen is niet ecovriendelijk, gebleekte katoen is eigenlijk nog erger.


- Goedkoop! Niet maandelijks weer maandverband kopen, maar eenmaal één of twee cups aanschaffen.

- Cups zijn erg goed voor je vagina, ze drogen het niet uit als tampons en zijn zeer hygiënisch!

- Makkelijk schoon te maken. Voordat je hem gaat gebruiken voor je ongesteldheid, zet je hem voor 5 minuten in het kokend water. Na elk gebruik was je het met water / zachte zeep of indien niet beschikbaar met WC papier.

- Maar 2 keer per dag verwisselen - 's ochtend en 's avonds. Max 3 keer per dag.

- Je kunt ermee zwemmen!

Te veel voordelen om op te noemen dus.

Er zijn veel merken van de cups en ze zijn allemaal goed, - Yuuki, DivaCup, Mooncup, Lunette...
Er is een merk die niet vegan is, die is bruin van kleur, maar de naam ben ik vergeten. Als je een van de vier bovenste neemt, zit je in ieder geval goed!

Je hebt doorzichtige cups, maar voor de liefhebbers zijn de gekleurde versies ook verkrijgbaar. Ik hecht er persoonlijk geen waarde aan.


Je hebt meestal twee maten bij elk merk en hoe je de juiste maat moet kiezen kun je op internet nalezen. Ik heb het zelf eerlijk gezegd gegokt. Ik las overal dat vrouwen van mijn leeftijd (boven de 25) maat 2 nemen, en dat maat 1 voor de jonge meisjes is.
Ik heb dus maat twee genomen. Als het niet goed is, tja... Dan bestel ik een nieuwe.


Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben, beantwoord ik ze graag ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...