maandag 21 februari 2011

Gezonde pannenkoeken ♥ Веганские блины

Ik was laatst aan het experimenteren met pannenkoeken :) Deze heb ik uit een pakje "Joannusmolen Pannenkoekenmix 6 granen" gemaakt, supergezonde pannenkoeken. Ik dacht eerst klontjes te hebben in het beslag, maar het was dus iets van haver of zo (heb er niet zo veel verstand van :))


Deze heb ik niet gezoet omdat ik ze met linzen ging eten. Voor de rest heb ik natuurlijk geen eieren gebruikt (2 eieren moest ik nemen voor een half pakje, in plaats daarvan heb ik 1 tl No Egg genomen, maar die kun je ook gewoon weglaten).
Wat me ook zo stoort is dat de aanwijzing op het bakje met betrekking tot de hoeveelheid melk (sojamelk in dit geval) helemaal niet klopt.
Van mijn moeder heb ik geleerd hoe dun het beslag voor pannenkoeken moet zijn zodat ze dun worden en luchtig, met gaatjes. Ik heb dus nog best wat sojamelk bijgeschonken om mooi beslag te maken.

Ik vond ze heerlijk!!
Uit een halve pak mix heb ik in een grote pan 7 pannenkoeken gemaakt.

Vulling:
3/4 cup linzen
1 tl "Braad, grill en barbecue kruidenmix" van Verstegen
1 ui

Bruine linzen voor de vulling heb ik 30 minuten gekookt (wat eigenlijk ook te lang was), een uitje gebakken, linzen en kruiden erin, een paar minuten meebakken. Klaar.

Начинка: варёная зелёная чечевица, обжареный лук, смешать, приправить миксом специй для мяса.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...